Kundvagn

Kundvagnen är tom.

×

Default welcome msg!

1. Jag får felmeddelande när jag försöker installera – vad är problemet?

Det kan naturligtvis bero på flera saker, men vanliga orsaker är:

  • Om ni på din arbetsplats sitter i ett nätverk kan det hända att du inte själv har rätt att installera program på datorn.
    Be då IT-avdelningen om att få tillfälligt fullständiga rättigheter under den tid det tar att installera.
  • Om du har ett äldre program och ska installera på tex. Windows Vista eller Windows 7, ska programmet installeras direkt under roten,
    läs instruktionen som följer med programmet.

2. Jag får inte upp någon registreringskod?

Programmet måste ha tillgång till att skriva och ändra i mappen där den är installerad (den måste installeras lokalt på din dator). Se installationsguiden.

3. Jag måste byta dator – kan jag ta med mig gamla testresultat?

Ja, men du måste spara mdb-filen på ett usb-minne innan du registrerar om programmet på den nya datorn. Läs instruktioner här ››

4. Jag har fått registreringskoden från er – men vad är lösenordet?

Det finns ett standardlösenord och användarnamn till alla scoringprogram som står i installationsmanualen.

5. Vilka systemkrav har scoringprogrammen från Pearson?

Vilka systemkrav vi har står under respektive produkt. 

Beställ registreringskod ››